3 association logo

The Catholic Principals' Leadership Development |Ontario (CPLDO), Leadership en action (LEA) and Principal Association Projects (PAP) invite you to participate in professional learning designed to meet your needs as school leaders in the current Ontario education context with this free webinar series to deepen your leadership knowledge and understanding of Autism Spectrum Disorder (ASD). These 60-minute webinars will be offered in both French and English and will start at 3:00 pm on each of the dates.


Le Catholic Principals' Leadership Development |Ontario (CPLDO), Leadership en action (LEA) et le Principal Association Projects (PAP) vous invite à participer à des sessions d’apprentissage professionnel conçus es répondre aux besoins des leaders scolaires dans le contexte de l’éducation en Ontario. Ainsi, nous vous offrons cette série de webinaires gratuits pour approfondir vos connaissances et votre compréhension des Troubles du spectre de l’autisme (TSA). Ces webinaires de 60 minutes chacun débuteront à 15 h.

 Webinar Recordings and Resources

English

Autism Spectrum Disorder (ASD): What do Principals and Vice-Principals Need to Know?

This first of three webinars supports Principals and Vice-Principals to learn more about ASD. This information will provide foundational knowledge and understanding of ASD. 

Resource package

Implementing Inclusive Leadership: Exploring PPM140 and Applied Behaviour Analysis (ABA)

This second webinar will offer an overview of PPM 140, the basic principles of ABA and strategies which can be used by Principals and Vice-Principals to support a collaborative approach for the inclusion of ASD students.

Resource package

Working with Parents/Guardians to Support Students with ASD

This third and final webinar of the series explores how P/VPs can enhance collaborative team support for improved program planning and outcomes for ASD students by elevating student voice and parent/guardian engagement. This is webinar was originally broadcasted on June 10 and was re-recorded for sharing purposes.

Resource package

Français

Troubles du spectre de l’autisme (TSA) : Que doivent savoir les directions et les directions adjointes ?

Ce premier de trois webinaires s’adresse aux directions et aux directions adjointes qui veulent en apprendre davantage sur le trouble du spectre de l’autisme (TSA). Ces informations permettront d’acquérir des connaissances de base et de mieux comprendre le TSA.

ensemble de ressources

enregistrement

Mise en œuvre d'un leadership inclusif : exploration de la NPP 140 et de l’analyse appliquée du comportement

Ce deuxième webinaire offrira un aperçu de la NPP 140, des principes de base de l'AAC et des stratégies qui peuvent être utilisées par les directions et les directions adjointes pour soutenir une approche collaborative en vue de l'inclusion des élèves atteints d'un TSA.

ensemble de ressources

enregistrement

Travailler avec les parents/tuteurs pour appuyer les élèves atteints du trouble du spectre autisme

Ce troisième et dernier webinaire de la série explore comment les directions et les directions adjointes peuvent appuyer la collaboration pour améliorer la planification des programmes et les résultats des élèves atteints du TSA en donnant la parole aux élèves et en renforçant l'engagement des parents/tuteurs.

ensemble de ressources

enregistrement